ساخت سایه خانگی با دو روش متفاوت

 به راحتی در منزل سایه چشم خانگی خود را درست کنید. در این مطلب با چند روش ساخت سایه چشم آشنا می شویم.
ساخت سایه چشم خانگی
سایه چشم یکی از انواع لوازم آرایشی می باشد که اغلب خانم ها از آن استفاده می کنند و در رنگ ها و مدل های مختلف در دسترس می باشد. لوازم آرایشی مختلف و با کیفیتی در بازار وجود دارند که می توانید از آن استفاده نمایید، اما اگر به دنبال یک سایه چشم با کیفیت و بدون مواد شیمیایی در منزل هستید باید بدانید که می توانید این کار را به سادگی انجام دهید. برخی از افراد دارای پوست حساسی هستند و نمی توانند از محصولات آماده در بازار استفاده نمایند از این رو می توانند سایه چشم در خانه برای خود تهیه نمایند. روش های مختلفی به منظور ساختن سایه چشم وجود دارد که در هر روش از مواد خاصی استفاده می گردد. در این مطلب می خواهیم شما را با چند روش مختلف ساده ساخت سایه چشم آشنا سازیم. سایه های چشمی که در خانه تهیه می شوند به خاطر نداشتن مواد نگهدارنده سریعتر خراب می شوند از این رو باید بعد از شش ماه دیگر از آن استفاده نشود. ساخت سایه چشم با مواد طبیعی و ارگانیک موجود در خانه، می تواند باعث جذابیت و ایجاد سرگرمی شود و همچنین پوست را از مواد شیمیایی و مضر موجود در لوازم آرایشی حفظ نماید و کاملا بدون ضرر باشد.

سایه چشم با استفاده از پودر میکا
پودر آرایشی میکا یک نوع پودر نرم معدنی می باشد که در تهیه انواع مختلفی از لوازم آرایشی به ویژه لوازم آرایش چشم از آن استفاده می شود، این پودر را می تواند از برخی از فروشگاه های مخصوص یا به شکل آنلاین تهیه نمود. این نوع پودر دارای تنوع رنگ بالایی می باشد و در دو مدل براق و مات وجود دارد، برای تهیه این سایه چشم باید از پودر آرایشی میکا استفاده نمایید نه نوع صنعتی، این پودر قرار است در اطراف چشم مورد استفاده قرار بگیرد از این رو بسیار مهم است که نوع آرایشی آن را تهیه کنید. می توانید یک رنگ خاص از این پودر را تهیه نمایید و یا اینکه چند رنگ را تهیه کرده و با هم ترکیب کنید و یک رنگ خاص به دست آورید.

همانطور که می دانید سایه های چشم مختلف در انواع پودری و فشرده و همچنین مایع در بازار وجود دارند که هر کدام به روش خاصی تهیه می شوند و برای ساختن آن ها باید روش های خاصی به کار برده شود.

بخوانید: بهترین روغن برای آشپزی کدام است؟


سایه پودری: ساده ترین روش ساخت سایه چشم برای سایه های پودری یا غیر فشرده می باشد که می توانید با پودر میکا بسازید. برای تهیه این نوع سایه پودر میکا را در رنگ های مختلف تهیه نموده و به خوبی با هم مخلوط نمایید، به عنوان نمونه می توانید برای ساختن رنگ آکوامارین رنگ های آبی، سبز و نقره ای را با هم مخلوط نمایید. این سایه با مخلوط کردن قابل استفاده است، مخلوط نهایی را در داخل ظرفی مناسب و کوچک ریخته و به همین راحتی استفاده نمایید.

سایه چشم فشرده: انواع سایه هایی که به شکل پالت در بازار وجود دارند از نوع فشرده می باشند، این نوع سایه ها دارای ماندگاری بیشتری هستند. برای ساخت این نوع سایه علاوه بر پودر میکا باید از چسب پودر که در بازار وجود دارند نیز استفاده نمایید. در این روش بعد از ترکیب کرده پودرهای دلخواه میکا مقداری چسب پودر که به شکل های مایع و اسپری وجود دارند را کم کم به پودر اضافه نمایید تا حالتی شبیه به شن خیس به خود گرفته و خمیری شوند. بعد از اینکار مخلوط سایه را در پالت و ظرفی مناسب بریزید و یک دستمال کاغذی روی سطح آن گذاشته و بعد یک سکه بزرک روی دستمال بگذارید و با با دست فشار دهید تا کاملا صاف و فشرده شوند. بعد سکه را برداشته و سایه را چند ساعت در جایی بگذارید تا کاملا خشک شود بعد از آن می توانید دستمال کاغذی را از روی سایه بردارید و در موارد لزوم از آن استفاده نمایید.

سایه چشم مایع: ساخت سایه چشم مایع کمی پیچیده تر نسبت به دو روش قبلی می باشد و به مواد بیشتری هم نیاز دارد. به منظور ساخت این نوع سایه چشمی به ۸ عدد قرص موم سفید، یک قاشق چای خوری کرده درخت قلم، ۲۴ قطره روغن جوجوبا، ۱۲۰ قطره روغن گلیسیرین، ۱۲ قطره ویتامین E و ۲ قاشق غذا خوری پودر میکای ساده یا مخلوط شده نیاز داریم. برای تهیه سایه کره درخت قلم را به همراه موم در یک کاسه داخل ماکروفر ذوب نمایید و بعد مواد مایع دیگر را به آن اضافه نموده و مخلوط کنید و در آخر کار پودر میکا را به ترکیب اضافه نموده و ترکیب نمایید تا شکلی یکدست به خود بگیرد، سایه مایع شما آماده است، آن را داخل ظرفی مناسب ریخته و درب آن را محکم ببندید، بعد از ۲۴ ساعت می توانید سایه را استفاده کنید.

سایه چشم با استفاده از روغن درخت قلم
علاوه بر پودر میکا می توانید با استفاده از روغن درخت قلم در منزل سایه تهیه نمایید. برای تهیه این سایه کرمی ساده به پودر آروروت و کره روغن قلم نیاز دارید، این موارد پایه سایه را تشکیل می دهند، برای رنگ دادن به این سایه می توانید از موادی مانند پودر کاکائو، زرد چوبه و … با توجه به رنگی که می خواهید استفاده نمایید. با توجه به رنگ سایه ای که می خواهید داشته باشید نصف قاشق غذاخوری پودر آروروت را در یک کاسه ریخته و پودر رنگ مورد نظر را در آن بریزید و مخلوط نمایید تا کاملا یکدست شوند، سپس کره درخت قلم را روی پودر بریزید و با کمک قاشق با هم مخلوط نمایید تا یکدست شود و کرمی شکل شود، سایه شما آماده شده و می توانید آن را داخل ظرفی مناسب و درب دار بریزید.

بخوانید: کدام عوامل باعث قرمز شدن پوست می شوند؟


می توانید از ترکیبات رنگی مختلفی برای تهیه این سایه استفاده نمایید و با پودرهای مواد طبیعی و ترکیب نمودن آن ها با هم رنگ های متنوعی بسازید، در ادامه با چند نوع از این ترکیبات طبیعی آشنا می شویم:
• با ترکیب چغندر خشک شده و پودر شده با پودر شکلات می توانید یک سایه صورتی کمرنگ و زیبا داشته باشید.
• با مخلوط نمودن پودر فلفل فرنگی و کاکائو و چغندر یک رنگ زرشکی زیبا تهیه کنید.
• با ترکیب نمودن زردچوبه و جوز هندی می توانید یک رنگ طلایی مایل به قهوه ای داشته باشید.

سایه چشم خانگی با استفاده از زغال
برای ساخت این سایه به مقداری زغال فعال نیاز داریم. قرص ها و کپسول های ذغال فعال را می توانید از اغلب فروشگاه ها و داروخانه ها تهیه نمایید. از این قرص ها اغلب برای بهبود ناراحتی های شکمی و نفخ به کار برده می شوند، اما کاربردهایی در حوزه زیبایی نیز دارند و می توانید از آن ها در ساخت ریمل و سایه های تیره استفاده نمایید.
برای تهیه این سایه کپسول های زغال فعال را با کمک انگشت یا پشت قاشق خرد نمایید و به شکل پودر در آورید، حالا پودر تهیه شده را داخل ظرف ریخته و از آن استفاده نمایید، از این پودر به مقدار زیاد در ظرف نریزید زیرا ممکن است روی لباس بریزد و همه جا را سیاه نماید. اگر به سایه های تیره علاقه مند هستید از این پودر سایه استفاده نمایید.

زغال رنگ سیاهی دارد که اجازه نمی دهد تا رنگ های دیگری به آن اضافه نمایید ولی می توانید کمی پودر میکای براق تهیه کرده و به سایه خود اضافه کنید تا یک سایه اکلیلی زیبا داشته باشید، سایه های براق بسیار زیباتر از نوع مات و مشکی بوده و به سلیقه اغلب افراد جور است. همچنین می توانید با اضافه نمودن پودرهای گیاهی کمی ته رنگ سبز به سایه خود اضافه نمایید.

بخوانید: انواع کرم لایه بردار صورت چیست؟ [ با عصاره طبیعی ]


از این نوع ترکیب سایه می توانید به عنوان خط چشم نیز استفاده نمایید. می توانید این پودر مشکی را به عنوان سایه دودی استفاده نمایید و آن را با برس گرد روی پلک و اطراف چشم ها بمالید، علاوه بر این می توان این پودر را مقداری آب مخلوط نمایید و خمیر درست نمایید و با یک برس کوچک و نوک تیز از آن با عنوان خط چشم بهره ببرید. این سایه چشم از مواد شیمیایی و مضر به دور بوده و می توانید مطمئن باشید که هیچ نوع ماده شیمیایی مضر در آن وجود ندارد.

سایه چشم با استفاده از جلبک اسپیرولینا
برای ساخت سایه چشم با استفاده از جلبک اسپیرولینا به نصف قاشق چای خوری پودر آروروت یا پودر نشاسته ذرت، نصف قاشق چای خوری جلبک اسپیرولینا و نصف قاشق چای خوری کره شیا (اختیاری) نیاز داریم. همچنین برای داشتن رنگ های بیشتر و تغییر رنگ سایه چشم خود می توانید از پودر کاکائو . یا پودر زغال فعال استفاده نمایید که کاملا اختیاری می باشد. برای تهیه این سایه علاوه بر مواد لازم یک عدد کاسه، یک چنگال و یک ظرف درب دار نیز آماده کنید، به خاطر داشته باشید که برای تهیه هر نوع لوازم آرایشی از ظروف و وسائل فلزی استفاده ننمایید.

برای ساخت به این روش عمل می کنیم: پودر جلبک اسپیرولینا و آروروت یا پودر نشاسته ذرت را با هم در یک ظرف به خوبی مخلوط نمایید. بعد از آم کره شیا را به مواد اضافه نموده و کاملا با کمک چنگال مخلوط نمایید و با پودر مورد نظر برای تغییر رنگ مخلوط کنید، در ابتدا ممکن است کمی کره شیا سفت باشد اما کمک کم با مخلوط کردن پودر های مورد نظر سایه حالتی کرمی بسیار نرم و یکنواخت پیدا می کند. اگر از رنگ حاصل شده راضی هستید که هیچ، اگر نه می توانید برای تیره کردن سایه چشم خود با آن اسپیرولینای بیشتری اضافه نمایید و اگر می خواهید روشن تر شود پودر آروروت یا نشاسته ذرت بیشتری اضافه نمایید، همچنین می توانید برای دادن کمی ته رنگ قهوه ای به سایه خود کمی پودر کاکائو اضافه نمایید و برای تیره تر شدن عمیق سایه کمی پودر زغال فعال به آن اضافه کنید.
سایه چشم شما آماده استفاده است و می توانید آن را در ظرفی درب دار بریزید و مثل سایه های دیگر چشم از از آن با خیال آسوده استفاده نمایید. برای آشنایی با آموزش سایه چشم کلیک کنید.

منبع : مجله اینترنتی کوشا


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]