بانداژ الاستیک محل آسیب و جراحت

بانداژ الاستیک یک سری باندهای کشی هستند که برای بانداژ کردن نواحی از بدن که دچار آسیب شده اند بکار می روند. این باندهای کشی پهنایی متغیر از 2 تا 6 اینچ دارند .
موارد استفاده
باندهای کشی الاستیک سبب فشار بر روی ناحیه صدمه دیده بصورت یکنواخت شده و سبب کنترل تورم و جلوگیری از پیشرفت التهاب و کاهش درد می شوند. استفاده از بانداژ بر روی محل آسیب یک نشانه خوب برای شماست که به شما یادآوری می کند هنوز آسیب شما بر طرف نشده است و نباید زیاد به آن ناحیه فشار وارد کنید.

بانداژ فشاری آنقدر قوی نیست که شما را در مقابل هر نوع فشار مجددی حمایت کند و امکان دارد در حین پرداختن مجدد به ورزش دوباره حتی با استفاده از بانداژ دچار آسیب مجدد در آن ناحیه شوید. می توان از این باندهای فشاری و الاستیک برای نگه داشتن کیسه حاوی یخ بر روی محل آسیب استفاده کرد.
آشنایی با نکاتی درباره گرفتگی عضلات ساق پا
بهترین ورزش ها برای بیمارانی که سکته کرده اند

در این موارد باید محل آسیب را مثلاً چنانچه در ساق است به اندازه دو دور کامل با باند الاستیک باند پیچی کرد و سپس کیسه حاوی یخ را روی محل گذاشت و سپس با باقیمانده باند روی کیسه را هم بانداژ کرد. این امر سبب می گردد که کیسه یخ بطور مستقیم به پوست محل آسیب تماس نداشته باشد و از یخ زدگی پوست پیشگیری می گردد .
یادگیری مهارت های ارتباطی
هر آنچه برای سئوی حرفه ای سایت نیاز دارید !
نحوه استفاده
سعی کنید بانداژ را از زیر محل آسیب شروع کنید و بتدریج روی محل آسیب را بانداژ کنید. بعنوان مثال چنانچه آسیب در زانو است از زیر زانو بانداژ را شروع می کنیم و سپس روی زانو را می بندیم و سپس بالای زانو را بانداژ می کنیم.
این امر سبب کنترل بهتر تورم خواهد شد. بانداژ باید به سفتی روی محل پیچیده شود البته نه آنقدر سفت که سبب فشار روی عروق گردد و سبب سردی و تورم ناحیه زیر بانداژ شود. مثلاً اگر زانو را بسیار سفت بانداژ کنید، سبب تورم و سردی در ساق و پا خواهید شد. چنانچه این امر رخ داد بانداژ را باز کنید و آنرا آهسته تر و نرم تر دوباره ببندید. بانداژ را تا زمانی که تورم و درد در ناحیه صدمه دیده برطرف شود نگه می داریم .


منبع:sportmedicine.ir


برچسب‌ها: ،

بازدید:

[ ]